OXE - DIESEL Norge
  • KONSEPTET
  • PRESTASJONER
  • DESIGN
  • DIESELMOTOR
  • OVERFØRING
  • MEDIA
  • KONTAKT

OVERFØRINGEN

Den patenterte reimdriften gir muligheter for fullt skalerbar overføring av dreiemoment uten at dette påvirker hydrodynamikken
Teknologien som er innbakt i reimfremdriftsenheten tillater en overføringsmulighet som tidligere kun har blitt benyttet i innenbords motorer.

HOVEDREIMEN

Hovedreimdriften gir brukeren mulighet til å skifte girutveksling for tilpasset kjøring; avhengig av kravene til føreren setter, høy akselerasjon eller høy hastighet. Den er utformet som er en separat enhet som enkelt kan skiftes ut. Ved å bytte ut reimskivene i reimdriften kan føreren bytte til en giroverføring så lavt som 1,29.



oxe_diesel_detaljer_overføring


”DET PATENTERTE BPU UTFORMINGEN GJØR OXE DIESEL UNIK. REIMOVERFØRINGEN GIR MULIGHETER FOR ET STRØMLINJEFORMET UNDERVANNSHUS.”


GIRKASSEN

Girkassen er montert separat under motoren, men over vannlinjen og er derfor beskyttet mot skade om båten med motor går på grunn. Den er et robuste elektro-hydraulisk system med to multi plate-clutch pakker som tillater høyt dreiemoment og store kraftoverføringer. 

Den er utviklet til å motstå "crash-stop" og virker ved drift, med og mot klokken med samme styrke.

LAVHASTIGHETSKONTROLL

OXE har lavhastighetskontroll (LSC), et revolusjonerende system som gir enestående mulighet for kontroll under forankring og lavhastighets manøvrering. Lavhastighetskontroll innebærer en elektro-hydraulisk clutch som leverer et myk girskifte mellom nøytral, fremover og bakover.
 
Lavhastighetskontrollen har en sensorbasert propellhastighetskontroll som tillater sømløs overføring fra null til maks turtall. For fiskere, søk- og redningsoperasjoner, samt patruljering, høres dette ut som en drøm, men også forbrukere som vil ha båter som er fullt manøvrerbare ved hastigheter under 3-4 knopp.
oxe_diesel_hele_motoren

ELIMINERING AV TANNHJULSGIR

For å øke stabilitet og pålitelighet, må tannhjulsgir som finnes i utenbords og hekkaggregater derfor byttes ut med et mer driftssikkert og effektivt systemsom kan overføre de høye dreiemomentene og kraften fra moderne motorer.

Reimfremdriftsenheten eliminerer tannhjulsgir som er motorens svakeste ledd, ved å utnytte det siste innen reimteknologi. Dette tillater en økt dreiemomentsoverføring til propellen, som igjen tillater mindre "torpedoer" og slankere undervannshus. Dette gir mindre vannmotstand, redusert drivstofforbruk og hastigheten i sammenlignbare tannhjulsbaserte girsystemer.

BPU er en unik inovasjon som har muliggjort utskiftning av de svakere tannhjulsgirene.


OXE er en ny og revolusjonerende svenskprodusert diesel utenbords båtmotor / påhengsmotor som finnes med 125, 150, 175 200 eller 300 HK. OXE - Diesel kan nå kjøpes via forhandler i Norge. Utenbords båtmotoren er utviklet av OXE, og er verdens første produserte og fungerende diesel påhengsmotor - kraftig motor med effektivt drivstofforbruk.

LINK NORGE AS

Holtekilveien 11
   1368 Stabekk

900 55 555

info@oxe-diesel.no

  •     See english version
  •     Hovedimportør av OXE-Diesel i Norge
  •     Vi søker flere forhandlere OXE-Diesel i Norge

Copyright ©OXE - Diesel Norge Alle rettigheter forbeholdes - Laget av Egnir WebDesign

Website by Egnir WebDesign